Give me a cupecake





Smet
Vispa ägg, socker och vaniljsocker vitt och riktigt pösigt.
Smält smöret, häll i gräddfilen och kaffet och blanda det med äggsmeten.
Blanda vetemjöl, bakpulver och kakao och vänd försiktigt ner det i smeten.
Smält chokladen i chokladsmältare eller över vattenbad.
Häll i chokladen i smeten och rör om.
Dela upp smeten i 12 muffinsformar. Använd muffinsplåt för finare resultat.
Grädda i mitten av ugnen i ca 15 min på 175 grader.


Frosting

Rör ihop smör, florsocker, vaniljsocker, kakao och philadelphiaost. Rör sist ner kaffet.
Jag använde elvispen när jag skulle blanda ihop allt.
Bred eller spritsa ut frostingen på muffinsen. Garnera med strössel eller nåt annat fint!


Jag provade en ny grej denna gången! Jag tog små silikonformar (köpta på lagerhaus) istället för stora muffinsformar. Cupecake är ju väldigt mättande och jag måste säga att denna storlek var perfekt! Man blir liksom "helt-okej-nöjd-men-det-finns-plats-för-mer"-mätt och inte proppmätt och illamående. :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0