Off the track


AJJ MINA BEN!!!

Det har snöat så sjukt mycket här i Åre. Det tog oss en halvtimme att komma ut med bilen idag, det bara slirade! (Så, mamma om det läser detta, vinterdäcken suger!!) Men efter mycket slit kom vi till backen och det var stört mycket puder idag! Både i pisten och utanför. Jag hade nöjt mig med pist idag eftersom det är så sjukt jobbigt för benen att åka offpist och dessutom snöade det, men nej vi skulle såklart ut på lite äventyr! David (en kompis till Oskar) sa till mig, "Men stesse du kommer älska den här offpisten!!" Och ja, vad händer? Alla åker iväg åt olika håll och jag kan inte bestäma vem jag ska följa efter, så smart som jag är så tar jag en helt annan väg och hamnar mitt ute i en skog.. Det enda man ser är träd, träd, träd, TRÄD! Jag försöker ta mig fram så gott det går men ramlar ett antal gånger.. När jag väl kommit upp en sista gång och tror mig se pisten så ramlar jag IGEN. Denna gången är jag tvungen att knäppa av mig brädan för jag har fastnat i ett träd.. När jag ska ställa mig på marken med ena foten så åker den rakt ner och jag får snö upp till midjan!! Där står jag, HELT ENSAM, och för en stund tror jag att jag har fastnat i ett björnbo. Blir sjukt rädd och försöker ta mig upp så gott det går, knäpper på brädan och kör stenhårt genom skogen utan att titta bakåt. Jodå, visst kom jag ut på pisten igen cirka tjugo minuter efter alla andra.. Jaja, nu är jag hemma i alla fall och imorgon ska jag försöka hänga på de andra utan att tappa bort mig själv..

Love from Åre




Kommentarer
Postat av: Anetthe

Vad har jag sagt om offpist och man åker inte ensam!Och det var säkert ett björnide du trampade i.....

Håll dig i dom pistade backarna så jag får lite lugn och ro..!

Det enda som tar sig fram i snö är fyrhjulsdrift:)

Kram på er!!

2012-01-10 @ 20:14:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0