Freestyle World Cup


Efter Oskars ganska så tragiska inlägg igår så tänkte jag lägga upp ett peppande och trevligt inlägg här idag. MEN nej. Ledsen att göra er besvikna men min dag har varit hemsk än så länge. Okej, ska försöka göra en lång historia kort. Det börjar med att vi åkte in till Åre för att åka bräda och kolla på World Cup i Freestyle. Härligt! Tänker ni då. Och ja, det tänkte vi också imorse. När vi väl kommit in till byn och parkerat blåser det upp till storm och det bara öser ner blötsnö. Men vi kör ändå. Väl framme i liften var det sjukt mycket folk (är inte sportloven slut???), men vi ställde oss i kön. Blev dyngsura men vägrade att ge upp. Nu kommer det ironiska i hela berättelsen. Det var alltså vår tur att gå på liften (efter 15min i kö) och vad tror ni händer? Gissa. Ja, liften stängs av på grund av hård vind. JA MEN VAD KUL!! Bara att gå till bilen och hitta en annan lift vi kan åka upp med. Det gjorde vi också. VM6an var öppen och där var även tävlingen så perfekt slut på denna tragiska dag!

 

image description

image description

image description

Fast nej. Jag är inte klar. När vi kommit upp på berget och ska knäppa på oss brädorna, tror ni inte att min bindning gått sönder? :) Eller ja, ett spänne har lossnat så det blev att hasa sig ner för backen. Vi kom i alla fall fram till tävlingen och det var faktiskt häftigt att stå där och heja på svenskarna. Nu är vi hemma igen och ska äta 4kg kyckling. Hejdå

image description

 


Kommentarer
Postat av: MMEELI.SE / L.A dreams & hairdressing (student)

---

Hej! Jag är med och kvalar till Miss World Sweden för att förhindra mobbing och drog/alkoholmissbruk. Kolla motivering och rösta på mig så är jag dig EVIGT tacksam!!! http://www.missworldsweden.se/kval2012/emelie_nielsen Detta är min dröm!



Radera detta om det ej intresserar dig.

2012-03-10 @ 23:31:25
URL: http://mmeeli.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0