Warning


Hej.
Jag har tänkt på en grej (när jag säger "en grej", varning för långt inlägg)..
Vad är meningen med livet? Alltså, inte så djupt kanske men.. vad är meningen med MITT liv just nu? När man gick i skolan hade man ett mål, studenten. Jag klarade det. I Åre hade jag ett mål, att utvecklas på snowboard men även som människa. Jag klarade det. Men nu, vad händer nu? Jobba? Plugga vidare? Ja, det är väl ungeför dom alternativen man har. Om man inte vill något av det då? Jag vill resa (därav måste man jobba), jag vill flytta till USA (därav plugga). Åh, vart ska man börja? Jag får panik av att vara tillbaka i Mullsjö!! (no offence mullan men jag är inte redo för att återvända riktigt än) Dock skulle jag verkligen kunna tänka mig att bo här senare i livet, med sin familj. Okej, nu tappade jag ämnet här.. I ALLA FALL, jobba vs. plugga. Jag tror jag har en ide om hur mitt närmaste år kommer att se ut, men jag vet inte.. Jag funderar på Norge till hösten, jobba sönder. Sen till våren vill jag läsa en Engelskakurs i New York på 8 veckor (kostar typ 40.000....man ba yey). Men då får jag ju bo i ett annat land, som jag så gärna vill, OCH jag får lite plugg vilket kan vara bra på CV och om man ska läsa vidare sen någon gång. Hur låter det? Det låter väl ändå bra? Men problemet är tiden nu. Tills hösten. Det är en hel sommar då jag kommer jobba på mitt gamla jobb och, mer då? GAH, måste ha något projekt!? Jag har börjar träna och äta bra osv osv.. men det räcker inte. Måste göra något mer. Någon som har något förslag? Och det känns så VÄRDELÖST när man är ledig en hel vecka och jobbar helgen. Det är ju helt fel! Man kan inte träffa någon.. Varför är livet så svårt ibland? Jag är ändå inte den tjejen som kräver så mycket för att få mig ett gott skratt, tro mig.. brukar skratta åt mig själv oftare än ni kan ana. Åh.. jag kanske bara har en dålig dag, vecka eller månad just nu men det SUGER! Vill vara pigg och glad och älska livet. OCH ha pengar. Allt som är roligt att göra kostar pengar. Jag är den fattigaste tjejen på HELA jorden just nu, tro mig. Folk som säger att pengar inte är hela världen har FEL! Utan pengar kan man inte äta, sova under ett tak eller i en säng, hänga med på roliga aktiviteter osv osv.. Aja. Life goes on.
Nu ska jag väl försöka avsluta det här lite snyggt utan att få stämpel i pannan "Världens deppigaste tjej".. Eh, fortsätt rocka! Ni äger. Puss!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0