En kärleksförklaring








Idag har vi varit förlovade i 3 månader och 8 dagar. Jag tänkte berätta för er hur hel frieriet gick till. :) 
På morgonen den 6e Oktober vaknade jag och Oskar upp ute i Brunared. En grå och allmänt vanlig höstdag (trodde jag i alla fall). Oskar ber mig ligga kvar i sängen då han ska fixa frukost. Jag ligger kvar en bra stund i sängen och börjar bli allt mer och mer otålig. Jag är så hungrig!! Och när jag är hungrig är inte mitt humör och leka med.. Efter ett tag (som kändes som en evighet) kommer Oskar tillbaka och säger åt mig att ta på mig kläder för vi ska åka iväg! Men hallå?! Jag måste äta frukost först!! Jag hoppar in i bilen med en tom mage och frågar vart vi ska. Oskar kör iväg och han är ovanligt tyst faktiskt. Vi åker och åker.. Kommer in på en gammal skogsväg och parkerar mitt ute i ingenstans, typ. Regnat har lättat och Oskar tar ut lite packning från bilen och tar min hand och vi går ut i skogen. Ska tillägga att jag anar ingenting! Oskar brukar ha för sig sånt här ibland. Vi kommer fram till en skogsglänta med en bäck och en liten bro som går över. Oskar lägger ut en filt och tänder en eld. Jag får nu min efterlängtade frukost bestående utav american pancakes och smoothies!! Min favorit. Vi äter och njuter av att bara vara tillsammans! Efter ett tag ställer vi oss på den lilla bron och pratar lite. Oskar frågar mig vad mest av allt skulle vilja göra nu, om jag fick välja vad som helst. Jag säger (som nu i efterhand låter jätte fånigt, haha!) att en resa till USA vore inte helt fel! Jag ser hur Oskar börjar bli lite nervös, fattar inte varför? Jag ställer samma fråga tillbaka, vad han skulle önska sig. Och här känns det som att allt går väldigt fort och jag hänger inte riktigt med. Men Oskar går ner på knä och säger "min önskan är att du vill gifta dig med mig" och öppnar en ask med en ring i!! Jag tror jag svimmar. Jag får bara fram "sluta skämta!! Detta får man inte skoja om.." Men säger lika snabbt "JA JA JA JA". Vi är förlovade. Vilken lycka. Vilken känsla. Min fina prins och jag ska leva lyckliga i alla våra dagar! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0